Indywidualna terapia pedagogiczna
Cele i zadania terapii pedagogicznej nastawione są na wszechstronny rozwój zdolności poznawczych i percepcyjno – motorycznych dziecka. Są to specjalistyczne działania mające również na celu minimalizowanie objawów trudności w uczeniu się, eliminowanie niepowodzeń przedszkolnych, szkolnych oraz ich negatywnych konsekwencji, podwyższenie samooceny oraz motywowanie do dalszych działań – szczególnie do wywiązywania się z odpowiednim rezultatem z obowiązków szkolnych. Na podstawie wstępnej rozmowy z rodzicem oraz diagnozy możliwości, potencjału i umiejętności dziecka, ustalamy plan pracy oraz charakter zajęć.
Terapia pedagogiczna prowadzona jest dla dzieci i młodzieży:
- o nieharmonijnym rozwoju,
- z zaburzeniami koncentracji uwagi,
- z grup ryzyka dysleksji, czyli dzieci, które nie osiągnęły gotowości do czytania i pisania,
- z zaburzeniami integracji sensorycznej,
- z zaburzeniami emocjonalnymi,
- z niepełnosprawnością intelektualną
- o obniżonej sprawności manualnej,
- ze specyficznymi trudności w opanowaniu umiejętności: czytania – dysleksja, dobrego poziomu graficznego pisma – dysgrafia, poprawnego pisania – dysortografia, matematyki – dyskalkulia,
- z zaburzeniami orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni,
- z opóźnionym rozwojem psychoruchowym,
- z zaburzoną koordynacją wzrokowo – słuchowo – ruchową,
- z zaburzoną lateralizacją,
- z nadpobudliwością psychoruchową (ADHD)
- ze spektrum autyzmu/ niepełnosprawnością wzrokową/ słuchową.